PERH hoone

Peame parandama suhtlust patsiendi ja lähedastega

30.01.2020

Sel nädalal andis Sotsiaalministeeriumi juures tegutsev tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjon oma hinnangu meedias tähelepanu pälvinud patsient V. Karjuse juhtumile. Ekspertkomisjoni poole pöördus Regionaalhaigla jaanuaris, et saada sõltumatut hinnangut võimalike ravivigade osas keerulises haigusjuhtumis, kus erialaspetsialistide vahel olid lahkarvamused selles osas, mida oleks patsienti ravivad arstid pidanud tegema. Ekspertkomisjon leidis, et põhjuslikku seost V. Karjuse surma ja arstide tegevuse vahel ei ole, kuid leiti, et haigla peab parandama oma suhtluskultuuri. Regionaalhaigla tunnustab tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni otsust.

„Peame kahetsusväärseks, et meie personal ei suutnud tagada lähedastele tuge ning selgitusi vahetult pärast juhtunut,“ ütles Regionaalhaigla juhatuse liige - ülemarst prof Peep Talving. Regionaalhaigla mõistab, et kontakt patsiendi lähedastega oli puudulik ja kahetsusväärselt hilinenud.

„Püüame alati oma palliatiivravi meeskonnaga tagada nii patsientidele kui ka lähedastele hingehoidja ja psühholoogi abi kriitilistel eluhetkedel,“ ütles prof Talving ja lisas: „Loomulikult ei saa puududa ka ravimeeskonna selgitused. Haiglana ei saa me ka mööda vaadata oma töötajate vajadustest, sest iga surm ja kriitiline juhtum on neilegi suureks üleelamiseks.“

Juhtumi asjaolusid on tänaseks majasiseselt igakülgselt analüüsitud, nii ravitöö kui teeninduskvaliteedi vaates. „Sellises olukorras ja tänasel päeval „oleks“  enam ei loe. Mis oleks juhtunud, kui ravimeeskond oleks alustanud koheselt sellist ravi, mida tuleks rahvusvahelise erialakirjanduse arvamusel anda kuni 1%le patsientidest sellistel juhtudel? Sellele vastust kahjuks ei ole,“ sõnas haigla ülemarst. „Me võitleme alati patsiendi elu nimel. Nii raviarst kui konsiilium peab loetud sekundite, minutite või tundide jooksul tegema ravitaktikalisi otsuseid ja selle piiratud aja jooksul pole võimalik ka tänapäeva tippmeditsiinis rakendada edukalt kõiki ravitaktikaid,“ nentis prof Talving.

„Patsiendi kaotus on ilmselgelt traagiline lähedastele. Saame siiralt kinnitada, et alati ka meile. Regionaalhaigla vabandab V. Karjuse lähedaste ees,“ ütles prof Talving.

Suhtlemine, teeninduse ja informatsiooni kvaliteet ja seda toetav juhtimiskultuur on Regionaalhaigla arengutegevuste fookuses. Eelmise aasta teises pooles loodi Regionaalhaiglas ravikvaliteedikomitee, kus haigla aktiivselt võtab arutelule erinevaid haigusjuhte. „Loome iga päev Regionaalhaiglas kultuuri, kus tüsistuse või ravivea juhtumeid saab karistust kartmata arutada,“ kinnitas haigla ülemarst.  Regionaalhaigla ootab pikisilmi ka patsiendikindlustuse regulatsiooni, mis teeks nii patsiendi kui meedikute jaoks küsitavate juhtumite käsitluse lihtsamaks.